Mediacje pracownicze
Mediacja jest doskonałą formą rozwiązywania konfliktów pracowniczych, czyli powstających wewnątrz przedsiębiorstwa, w relacji pracodawca – pracownik, pracownik – pracownik, organy zarządzające – pracodawcy.
Kto może wszcząć mediację pracowniczą?
- pracownik
- były pracownik
- grupa pracowników
- pracodawca
Jakie spory pracownicze do mediacji?
Spory o zapłatę
- wynagrodzenia
- za nadgodziny
- odszkodowania
- za urlop
Świadectwo pracy
- o sprostowanie
- o uzupełnienie
- o wydanie
Konflikty dotyczące warunków zatrudnienia
Spory związane ze sposobem rozwiązania umowy o pracę
Konflikty wewnątrz organizacji/działów
Mobbing i dyskryminacja
Postępowanie dyscyplinarne
Opracowanie, zmiana regulaminów w zakładach pracy
O mediacji pracowniczej
Coraz częściej przedsiębiorcy wprowadzają mediację do swojej kultury korporacyjnej, a także współpracują ze specjalistami w zakresie mediacji pracowniczych.
W ten sposób wykorzystują szansę na poprawę komunikacji w firmie oraz zapobiegają eskalacji konfliktów, jak również minimalizują ich koszty.
Mediacja pracownicza to również ważny aspekt dbałości o zachowanie pozytywnego wizerunku firmy, ponieważ mediacje oraz rozmowy, propozycje i oferty, które pojawiły się w mediacji objęte są poufnością.